Týmto článkom nadväzujeme na problematiku protipožiarnej bezpečnosti stavieb v súvislosti s elektromobilitou, o ktorej už roky píšme množstvo článkov a aktívne pracujeme na jej riešeniach. Posledným podnetom pre napísanie tohto článku je udalosť, ktorá sa odohrala 1. augusta 2024 v Južnej Kórei, kde požiar elektrického Mercedesu v podzemnej garáži bytového domu úplne zničil 40 áut a poškodil ďalších vyše 100 áut. O tejto udalosti včera 13.8.2024 informoval internetový portál Pravda.sk v článku s titulkom Požiar elektrického Mercedesu zničil v Južnej Kórei 140 áut. Krajina oficiálne reaguje.
Nebudeme sa zaoberať podrobnosťami udalosti, hoci jej dôsledky sú pre obyvateľov bytového domu veľmi rozsiahle, ale o tom sa môžete priamo dočítať vo vyššie uvedenom článku. Nás zaujal záver titulku článku a skutočnosť o požiadavke oficiálnych predstaviteľov Južnej Kórei na povinnosť výrobcov elektromobilov zverejňovať pôvod batérie v elektromobiloch. Batéria elektromobilov je totiž najväčším súčasným problémom z hľadiska protipožiarnej bezpečnosti. Nedávno sme tento názor komunikovali aj v rámci článku pre internetový portál Podnikajme.sk v článku s titulkom Požiar elektromobilu, elektrokolobežiek či nabíjacích staníc očami odborníka, kde sme okrem iného uviedli
„Problémom je samotná Li-ion batéria elektromobilu, nie elektromobil. Treba však dodať, že keby sme mali k dispozícii také batérie, ktoré by nepredstavovali súčasné požiarne nebezpečenstvo, tak by sme sa otázkou protipožiarnej bezpečnosti stavieb vo vzťahu k elektromobilite ani nemuseli významným spôsobom zaoberať.“
V tejto súvislosti je určite na mieste otázka, či vlády, politici a odborníci na elektromobilitu, ktorí ju celosvetovo presadzujú, ako budúcnosť dopravy, vyvíjajú dodatočný tlak a podporu smerom k výrobcom batérií v záujme vývoja a výroby takých bezpečných batérií, ktoré by nepredstavovali súčasné požiarne nebezpečenstvo.
Každý technický pokrok vyžaduje riešiť súvisiace technické výzvy v správnom poradí tak, ako každý dom na celom svete sa musí začať stavať od jeho základov a nezačína montážou fotovoltických panelov na jeho strechu ležiacu na zemi.
2 komentáre. Leave new
Chcem zareagovať len veľmi krátko, pretože si myslím, že je dosť nezodpovedné
pár dní po udalosti vyjadrovať sa k tak závažnému požiaru.
Jedno je isté, požiar začal na vozidle Mercedes EQE 350, vozidlo malo baterku od Farasis Energy,
čo je čínska firma skladajúca tieto batérie z článkov veľmi podobných plochým článkom Inobat, ale žiadna
detailná informácia k typu batérie neodznela.
Takže chvíľu vydržme a pokiaľ to bola ich najnovšia batéria z článkov P73, tak si treba uvedomiť, že sú to batérie,
ktoré sa ešte stále len testujú ….
Potom by Mercedes mal maslo na hlave ….
Nech sa pouzivaju LiFePo4 a nebude problem…